tirsdag 21. juni 2011

Regn, regn, regn!

Hadde jeg vært glad i regn, hadde jeg flyttet til Bergen!

Man får et lite hatforhold til regn, når man ser sommerferie nærmer seg dag for dag, samtidig som alt man trenger er et par helger med fint vær for å få malt før man monterer utstyr igjen.

Men, regn til tross, så har jeg tatt løpefart et par kvelder nå, og har fått kastet på litt hvitmaling også.

Bruker en miks av rull og pensel, og er foreløpig ikke helt fornøyd med resultatet. Ja, det blir hvitt. Veldig hvitt! Og, det blir forsåvidt blankt. Men, ønsker en glattere finish, så det blir å å over med slipepapir igjen før jeg legger forhåpentligvis siste strøk.

Her de bildene jeg rakk å ta før regnet plasket ned igjen, og jeg måtte dra presenning over _nesten_ tørr maling! :-(

Først og fremst, sjekk baugen etter grunning:


Her skuer jeg utover et noe lysere dekk. De feltene som skal være glatte her ble ok. Resten skal jeg male over med antiskli, så finnish der er ikke så viktig.


Et bilde litt på avstand. Ser bra ut. Den blir hvit!


Så blir det å følge med på yr.no fremover da. I dag tok de fullstendig feil. Igjen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar