onsdag 29. juni 2011

Puss, puss, så får du en....

Vel, det har vært stille på bloggen de siste dagene, men ikke i Kambo Marina.

Startet for noen dager siden å male med TopOne, men har hatt noen skjær i sjøen i den sammenheng:

- En overraskende regnskur som fullstendig ødela maling bakerst i cockpit
- 1. strøk ellers ga ikke finish som forventet. Slipe ned med våtslipepapir igjen!
- 2. strøk ga heller ikke finish som ønsket, jobber med å slipe ned igjen!

Har sluttet å telle antall ark med våtslipepapir jeg har brukt!

2. forsøk var ikke så verst, og mange hadde nok vurdert det til "bra nok", men med antydning til struktur her og der, og et og annet sig, så er det rett og slett ikke bra nok for min del.

Jeg ønsker ikke en situasjon der jeg blir sittende i båten og irritere meg i hele sommer over at ting ikke er bedre enn det er nå.

Jeg innser samtidig at så lenge man står utendørs, utsatt for sol, vind, fulger som tømmer tarmer, trær som rysser, insekter som elsker løsemidler (?), så vil det ikke bli en perfekt finish. Men, det skal heller ikke se ut som om det er Stevie Wonder som har hatt en maledugnad lettere bedugget.

En snill arbeidsgiver ga meg muligheten til å ta ut en uke mer ferie enn først planlagt, så neste uke blir dedikert båt i håp om å få den på vannet til den egentlige ferien.

Noen bilder slik ting ser ut nå:

Det "store sorte hull" etter pushpit er definitivt fikset. Nytt hull borres når jeg er ferdig med maling:


Første strøk på dørken. Maling av dørk og cockpit krever litt planlegging i forhold til hvor man plasserer armer, ben og stige:


Alt ser flott ut på bilder!:


Her ser man tydeligere grunnen til at jeg nok en gang sliper ned igjen. Det er "ruglete" enkelte steder, og ettersom det var spådd (og kom) regn, måtte jeg trekke over presenningen, og den har "gnudd" mot malingen og f**ked it up.


Vel, vi har lært litt av de to foregående strøkene som nå slipes igjen:

- Tynn ut malingen med tynner! Mye mer tynner! Og testmal først!
- Analyser vær grundig i forkant av maling av sider/ripe. Presenning kan ikke trekkes over malingen før det har gått minst 48 timer er min erfaring nå.

Pusser noen timer hver kveld denne uken, og håper STORT på godvær fom. lørdag morgen, slik at vi kan starte sluttføring av båt over rekka.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar